Run Magazine Shop

Wil je sterker en sneller worden? Zoek dan tijdens je duurloop een heuvel, duin of brug op. Door heuveltraining ontwikkel je sterkere beenspieren, waardoor je juist op het vlakke stuk weer een stukje sneller gaat.

Tegen een heuvel oplopen eist meer van je lichaam. Het stimuleert verschillende spieren en maakt je daardoor sterker én sneller. Door je beenspieren te versterken verklein je tevens het risico op blessures. Een heuvel parcours is vaak gevarieerd in hellingsgraad, bochten en soms ook ondergrond. Hierdoor wisselt je pasfrequentie met grote regelmaat. Je lichaam, ademhaling en hartslag moeten zich steeds aanpassen waardoor je uithoudingsvermogen toeneemt.

Kortom. Loop je normaal met een grote boog om een heuvel heen? Niet doen. Pak eens een heuvel! Je maakt je lichaam juist sterker en sneller door variatie aan te brengen in je trainingsprogramma. Begin met een brug en bouw dit langzaam op tot één of meerdere heuvels. Succes!

Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Email this to someone


Afvallen of op zoek naar gezonde recepten? Bekijk deze e-books.

Hardlopen met oordopjes die wél blijven zitten Hardlopen met oordopjes die wél blijven zitten
Hardlopen met oordopjes die wél blijven zitten Altijd al willen hardlopen met oordopjes die wel gewoon blijven zitten? Kies dan voor de oordoppen van Yurbuds. Nu vanaf € 20,-

MEER INFO / Bestellen